Aktualności

O Instytucie

Misja i Władze

HR Excellence

Studia doktoranckie

Szkoły doktorskie

Stopnie naukowe

Działalność naukowa

Oferta Instytutu

MCB

Wydawnictwa

Biblioteka

Centrum Konferencyjne

Użyteczne linki

Pracownicy

Galeria

Dla mediów

Kontakt

Pomoc

Polityka prywatności

POWER Och!Dok
home 001 24px kontakt 001 24px  mail 004 24px bip text   

 

Aktualnosci Informacje Tematy Rekrutacja Dokumenty copy Kontakt copy
 


 Od dnia 22 listopada br.  rozpoczynają się zajęcia z Bioinformatyki - Laboratorium.

Zajęcia prowadzone będą w formie on line.

W załączniku szczegółowy harmonogram wraz z podziałem na grupy.

 


Szanowni Państwo,

Informujemy iż w związku z dostępnością miejsc ogłaszamy dodatkowy nabór do Projektu POWER Och!DOK.

Szczegóły w zakładce REKRUTACJA

 


Zajęcia

W dniu 5 listopada br.,  o godz. 13:00 za pomocą platformy Whereby będą transmitowane Ćwiczenia z Bioanalityki.

Podczas transmisji bedzie możliwość zadawania prowadzącym pytań w czasie rzeczywistym.

 


Trzecia Szkoła Letnia

W terminie 27-30 września 2021 roku zaplanowana została trzecia Szkoła Letnia pt. "Budowanie profesjonalnego wizerunku naukowca

Szkoła letnia będzie prowadzone w trybie hybrydowym:

27.09 (zajęcia zdalne – wykłady – 8h):
9.00 - 10.30
10.45-12.15
Długa przerwa
16.00-17.30
17.45-19.15

28.09 - dzień wolny

29.08 - sesja plakatowa (forma stacjonarna)

Prezentacja wyników swoich prac w godzinach 10:00 - 14:00

Plakaty można rozwieszać od godz. 9:00

Sesja Plakatowa odbywać się będzie w gmachu IPPT PAN, w holu na parterze

30.09 (zajęcia stacjonarne – warsztaty – 8h)
9.00-10.30
10.40-11.55
12.05 -13.35
13.45-15.15

 Istotne zagadnienie planowane do omówienia w trakcie zajęć:

Wizerunek w kontekście kontaktów w różnych środowiskach:

  • w środowisku naukowym (kontakt z naukowcami, współpraca badawcza, wystąpienia na konferencjach);
  • w działalności dydaktycznej (kontakt ze studentami);
  • w biznesie (kontakt z inwestorami, zleceniodawcami, odbiorcami projektów);
  • w instytucjach (kontakt z władzami i instytucjami zewnętrznymi_;
  • w przestrzeni publicznej (kontakt z mediami, wystąpienia popularyzujące naukę).

Wizerunek w wymiarze etycznym

  • Uniwersalne zasady i wartości etyczne w pracy naukowej;
  • Dobre praktyki w badaniach naukowych (Praktyki dotyczące postępowania z danymi naukowymi, praktyki dotyczące procedur badawczych, praktyki autorskie i wydawnicze, praktyki dotyczące recenzowania i opiniowania, praktyki dotyczące formowania młodej kadry, praktyki dotyczące relacji ze społeczeństwem, unikanie konfliktu interesów).

Organizatorem szkoły jest Instytut Podstawowych Problemów Techniki PAN
Zgodnie z regulaminem, Sesja Plakatowa jest obowiązkowa dla wszystkich uczestników projektu POWER Och!DOK.

  • Plakaty powinny być przygotowane w języku angielskim, natomiast dyskusja prowadzona będzie w języku polskim
  • Plakaty powinny zawierać informację o Projekcie POWER Och!DOK (szablony oraz logotypy do pobrania w zakładce "dokumenty")
  • Preferowany rozmiar plakatu: wys.95 cm, szer. 65 cm lub, maksymalny, format plakatu to format A0 (119 cm wysokości i 84 cm szerokości) w pionie

Agenda drugiej Szkoły Letniej -Budowanie profesjonalnego wizerunku naukowca

Udział w szkole letniej traktowany jest jak sprawozdanie semestralne, ale nie zwalnia od przedłożenia sprawozdania w formie pisemnej
Nieobecności podczas szkoły letniej będą uwzględniane indywidualnie przez Radę Programową na wniosek skierowany przez studenta do Kierownika SD w jednostce macierzystej


Zajęcia w ramach Och!DOK w semetrze piątym

 

 Wdniu 22 czerwca, na godz. 10 za pomocą platformy Webex będą transmitowane Ćwiczenia z Bioanalityki.

Podczas transmisji bedzie możliwość zadawania prowadzącym pytań w czasie rzeczywistym. Zajęcia (wprowadzenie oraz ćwiczenia) będą prowadzone w języku angielskim.

 



Zajęcia planowane w ramach Och!DOK 
w semetrze piątym 

 

  Tytuł wykładu      liczba godzin        organizator     termin      
  Propedeutyka medycyny cz.2   30   IMDiK     po 15.10.2020   wtorek
  w godz. 9:30- 11:00
 
  Obrazowanie narządów metodą MRI   15   IBIB    16, 23, 30.10.2020
6, 13.11.2020
  Piątek
 w godz. 9:00- 11:45 
 
  Podstawy biochemii   15   IMDiK   od 19 stycznia 2021   wtorek
  w godz. 9:30- 11:00
 

 Wszystkie Wykłady prowadzone będą, wzorem poprzedniego semestru w formie on-line

 

W Semestrze piątym planowane są również Laboratoria fakultatywne, przeniesione z semestru czwartego.

  Tytuł zajęć   liczba godzin     organizator   termin    
  Wprowadzenie do technik bioanalitycznych   40     IBIB         
  Wprowadzenie do technik bioanalitycznych   35     IMDiK     Listopad/grudzień    
  Narzędzia informatyczne w naukach biomedycznych   75     IPPT     VI semestr    



Druga Szkoła Letnia

W terminie 16-18 września 2020 roku zaplanowana została druga Szkoła Letnia pt. "Od laboratorium do przemysłu

Szkoła letnia będzie miała formę konferencji naukowej, podczas której uczestnicy wysłuchają serii wykładów prowadzonych w formie on-line oraz będą prezentować wyniki swoich prac podczas sesji plakatowej.

Organizatorem szkoły jest Instytut Biocybernetyki i Inżynierii Biomedycznej im. Macieja Nałęcza PAN
Sesja Plakatowa odbywać się będzie w gmachu IBIB PAN, w sali wystawowej na parterze, ul. Ks. Trojdena 4

Zgodnie z regulaminem, Sesja Plakatowa jest obowiązkowa dla wszystkich uczestników projektu POWER Och!DOK.

Rada Programowa projektu ustaliła, że:

  • Studenci, którzy przystąpili do programu w kwietniu i w związku z tym nie wykonali jeszcze badań, których wyniki można zaprezentować, prezentują na plakacie wnioski z przeglądu literaturowego, będące podstawą do sformułowania hipotezy badawczej
  • Plakaty powinny być przygotowane w języku angielskim, natomiast dyskusja prowadzona będzie w języku polskim
  • Plakaty powinny zawierać informację o Projekcie POWER Och!DOK (szablony oraz logotypy do pobrania w zakładce "dokumenty")
  • Preferowany rozmiar plakatu: wys.95 cm, szer. 65 cm lub, maksymalny, format plakatu to format A0 (119 cm wysokości i 84 cm szerokości) w pionie

 Agenda drugiej Szkoły Letniej -Od laboratorium do przemysłu

Udział w szkole letniej traktowany jest jak sprawozdanie semestralne, ale nie zwalnia od przedłożenia sprawozdania w formie pisemnej
Nieobecności podczas szkoły letniej będą uwzględniane indywidualnie przez Radę Programową na wniosek skierowany przez studenta do Kierownika SD w jednostce macierzystej

 


 W związku z utrzymującymi się ograniczeniami decyzja Rady Programowej oraz Komitetu Strującego Projekti Och!DOK zaplanowane na 4 semestr zajęcia laboratoryjne oraz szkoła Letnia  zostają przeniesione na semestr 5.

 


Kierownik Projektu POWER Och!DOK zawiesza zajęcia dydaktyczne

Treść komunikatu


 

Harmonogram zajęć Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich PO WER Och!DOK

Semestr 4  letni w roku 2019/2020 

 UWAGA!

ZMIANA TERMINU WYKŁADU Z Podstaw Inżynierii Biomedycznej - pierwszy wykład odbędzie się WYJĄTKOWO we czwartek 5 marca o godz. 9:30 w sali S90 w IBIB PAN.

 

Dla Studentów Projektu Och!DOK przewidziane są następujące zajęcia:

WYKŁADY obowiązkowe:

 
 
Tematyka

  wymiar
godzin
  termin   miejsce   początek zajęć
  Podstawy Inżynierii Biomedycznej
cz. 2
    
30      

poniedziałek
9:00 - 10:30

     

 sala S90
   IBIB PAN
  

     
  5 marca 2020
   Propedeutyka medycyny
cz.1
 30

wtorek
9:30 - 11:00

 Sala D204

IMDiK PAN

  3 marca 2020
  Biomateriały 30

wtorek
11:15 - 12:45

Sala D204

IMDiK PAN

 10 marca 2020

 


 Szkoła Letnia - Podsumowanie

W dniach 12 - 14 czerwca 2019 r. doktoranci uczestniczyli w Pierwszej Szkole Letniej pt. "Jakość w badaniach naukowych i pracach rozwojowych – standardy, normy i certyfikaty jakości”. Organizatorem Szkoły był Instytut Medycyny Doświadczalnej i Klinicznej im. M. Mossakowskiego PAN. Wydarzenie zostało sfinansowane ze środków projektu Och!Dok (POWR.03.02.00-00-1028/17-00), odbyło się w siedzibie IMDiK PAN, w Warszawie, przy ul. Pawińskiego 5. Miało ono formę konferencji naukowej, podczas której uczestnicy wysłuchali serii 1,5 godzinnych wykładów dotyczących różnych aspektów związanych z zapewnieniem jakości w badaniach B+R takich jak: GCP, GLP, GMP, certyfikaty jakości ISO w badaniach klinicznych, normy w badaniach biomateriałów, warunki dopuszczenia do obrotu wyrobów medycznych. Ponadto zdobyli wiedzę zakresu interpretacji typów badań klinicznych i różnic między wymogami jakościowymi w badaniach podstawowych i badań z bardziej zaawansowanych w poziomów gotowości technologicznej TRL. Wykładowcami byli przedstawiciele sektora B+R m.in. MTZ Clinical Research Sp. z o.o., Parexel Sp. z o.o., Agencji Oceny Technologii Medycznej i Taryfikacji, Regionalnego Centrum Krwiodawstwa w Radomiu a także naukowcy z instytutów partnerskich projektu.
Doktoranci uczestniczyli także w dyskusji z zaproszonymi gośćmi. Wyniki ich dotychczasowych prac badawczych realizowanych w ramach projektu Och!Dok zostały także zaprezentowane w formie plakatów w trakcie 3 sesji plakatowych.

Plan prezentacji podczas Sesji plakatowej/poster sesion


Sesja Egzaminacyjna

ZMIANA FORMY ZALICZANIA EGZAMINU Podstaw Bioinformatyki

Pragnę poinformować, iż prof. Bogdan Kaźmierczak po rozmowie z reprezentantami doktorantów zmienił formę zaliczenia  wykładu na korespondencyjny, podobnie jak ma to miejsce w przypadku pozostałych bloków.

 

Językiem obowiązującym na egzaminach jest język polski.

 

 tytuł wykładu  forma egzaminu termin
przesłania zagadnień
termin
przesłania odpowiedzi
Podstawy Inżynierii Biomedycznej cz. 1        egzamin w formie odpowiedzi korespondencyjnej
na zagadnienia wysłane przez wykładowców pocztą elektroniczną
7 czerwca 2019 do 15 lipca 2019
Metodyka Badań Naukowych egzamin w formie odpowiedzi korespondencyjnej
na zagadnienia wysłane przez wykładowców pocztą elektroniczną
4 czerwca 2019 do 15 lipca 2019
Podstawy Bioinformatyki egzamin w formie odpowiedzi korespondencyjnej
na zagadnienia wysłane przez wykładowców pocztą elektroniczną
do 15 lipca 2019

 Warunki

Do egzaminu nie będą dopuszczone osoby których frekwencja na wykładach wynosiła ≤ 60%

Studenci, którzy dołączyli do projektu na wyższym niż pierwszy rok studiów, mają możliwość uwzględnienia dotychczasowego, zaliczonego programu nauczania po zgłoszeniu tego faktu wykładowcy.

Możliwość zaliczenia wykładu i przepisania zdobytych wcześniej punktów ECTS ma kierownik  SD w rodzimej jednostce

Nie dopuszcza się przenoszenia punktów ECTS w przypadku, gdy tematyka prowadzonych wykładów zbieżna jest z wykładami odbytymi podczas nauki na studiach drugiego stopnia.


Szkoła Letnia

W terminie 12-14 czerwca 2019 roku zaplanowana została pierwsza Szkoła Letnia pt. "Jakość w badaniach naukowych i pracach rozwojowych – standardy normy i certyfikaty jakości”

Szkoła letnia będzie miała formę konferencji naukowej, podczas której uczestnicy wysłuchają serii wykładów oraz będą prezentować wyniki swoich prac podczas sesji plakatowych.

Organizatorem jest Instytut Medycyny Doświadczalnej i Klinicznej im. M. Mossakowskiego PAN

Zgodnie z regulaminem, Sesja Plakatowa jest obowiązkowa dla wszystkich uczestników projektu POWER Och!DOK.
Rada Programowa projektu ustaliła, że:

  • Studenci, którzy przystąpili do programu w marcu i w związku z tym nie wykonali jeszcze badań, których wyniki można zaprezentować, prezentują na plakacie wnioski z przeglądu literaturowego, będące podstawą do sformułowania hipotezy badawczej
  • Plakaty powinny być przygotowane w języku angielskim, natomiast dyskusja prowadzona będzie w języku polskim
  • Plakaty powinny zawierać informację o Projekcie POWER Och!DOK np w formie stopki (szablony oraz logotypy do pobrania w zakładce "dokumenty")
  • Obowiązujący, maksymalny, format plakatu to wymiar A1 w pionie, w przypadku konieczności przygotowania innego wymiaru należy, do 4. czerwca, zgłosić tę informację kierownikowi SD rodzimej jednostki w celu poinformowania organizatorów

 Agenda Szkoły Letniej - Jakość w badaniach naukowych i pracach rozwojowych – standardy normy i certyfikaty jakości

Udział w szkole letniej traktowany jest jak sprawozdanie semestralne, ale nie zwalnia od przedłożenia sprawozdania w formie pisemnej
Nieobecności podczas szkoły letniej będą uwzględniane indywidualnie przez Radę Programową na wniosek skierowany przez studenta do Kierownika SD w jednostce macierzystej


  Zgodnie z regulaminem Uczestnika projektu POWER Och!DOK § 7pkt.5

„Uczestniczka/k Projektu Och!DOK zobowiązana/y jest do złożenia co semestr Kierownikowi SD jednostki macierzystej sprawozdania (wg szablonu) z postępu prac wraz z wykazem publikacji, wystąpień konferencyjnych, udziału w kursach itd. Sprawozdanie powinno być zatwierdzane przez opiekuna/promotora. Nieprzekraczalne terminy złożenia sprawozdań to 20 marca i 20 września (lub ostatni dzień roboczy poprzedzający te terminy). Kopie sprawozdań Kierownicy SD przekazują Kierownikowi Projektu Och!Dok w pierwszym roboczym dniu po ww. terminach.”

Szablon dostępny w zakładce "dokumenty"


Rada Programowa Projektu POWER Och!DOK ustanowiła Harmonogram zajęć na semestr letni w roku 2019 Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich

  Zajęcia rozpoczynają się od poniedziałku 25 lutego 2019 roku

  Wykłady prowadzone będą w: PONIEDZIAŁKI w godz.: 15:00-16:45

                                           oraz

                                           WTORKI w godz. 8:30 - 12:45

szczegółowy Plan Zajęć poniżej

Plan Zajęć   opublikowany dnia 14 lutego 2019

Plan wykładów Podstawy bioinformatyki

 


Szczegółowy przebieg rekrutacji dostępny jest na stronie programu:

 http://ibib.waw.pl/pl/studia-doktoranckie/power-ochdok-pol/70-studia-doktoranckie/686-power-ochdok-rekrutacja

 Dziękujemy za zgłoszenie problemów,  załączamy poprawioną listę artykułów.

Lista artykułów do przygotowania prezentacji na rozmowę rekrutacyjną

 

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 godz. 12-13.30

MENU

POWER Och!DOK

HR Excellence


Instytut Biocybernetyki i Inżynierii Biomedycznej im. Macieja Nałęcza PAN, ul. Ks. Trojdena 4, 02-109 Warszawa
E-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; Telefon: (+48) 22 592 59 00;
Copyright(c) 2016 IBIB PAN
Wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności
Deklaracja dostępności

-->